Η μικρή επιχείρηση στην οικονομική κρίση..

Επίκαιρο και ενδιαφέρον άρθρο που αφορά σε επιχειρηματίες μικρών & μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Στις μέρες μας, η «κρίση» αποτελεί το πιο συχνό άκουσμα που κάνει τις επιχειρήσεις να ξοδεύουν όλο και λιγότερο, ακόμα και να απολύουν προσωπικό. Αν κι αυτή είναι μία πρακτική που προτείνεται σε μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις, πρέπει να σημειωθεί ότι τα πράγματα για τις μικρές επιχειρήσεις είναι τελείως διαφορετικά. 

Αν έχετε μία μικρή επιχείρηση, που η κρίση της χτυπάει την πόρτα, μην απογοητεύεστε: σκεφτείτε ότι πολλοί ειδικοί επισημαίνουν ότι η οικονομική κρίση είναι ο καλύτερη περίοδος για την ανάπτυξη της μικρής επιχείρησης. 

Κάποιος θα αναρωτιόταν «γιατί;». Ο λόγος είναι απλός: οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν ένα σημαντικό όγκο εξόδων, ανάλογο του μεγέθους τους και για να καλύψουν τα κόστη τους πρέπει να μειώσουν έξοδα, έτσι ώστε να διατηρηθεί η κερδοφορία τους. Για το λόγο αυτό η πλειοψηφία των μεγάλων επιχειρήσεων σε περιόδους κρίσης, επιλέγει να εστιάζει σε μεγάλους πελάτες, συχνά αδιαφορώντας για τους μικρούς, καθώς αυτοί δεν διαμορφώνουν ένα σημαντικό μέρος των εισοδημάτων της.

Και αυτό είναι το σημείο από όπου οι μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να εκκινήσουν την επίθεσή τους. Στόχος τους θα πρέπει να είναι να «αρπάξουν» όλους αυτούς τους μικρούς πελάτες, που οι μεγάλες επιχειρήσεις αδιαφορούν. Πως; Υπάρχουν πολλοί τρόποι: με προβολή των προϊόντων τους, έντυπα, δώρα, διαγωνισμούς, αύξηση σημείων πώλησης, κέντρα επιρροής κ.ά. Ωστόσο, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές στη επιλογή των κατάλληλων μεθόδων, έτσι ώστε να πετύχουν το στόχο τους κατά το δυνατόν γρηγορότερα.

Επιπλέον, σε περιόδους κρίσης, οι μεγάλες επιχειρήσεις κοιτάζουν να αναθέτουν μεγάλο μέρος από τις δραστηριότητές τους σε τρίτους, ώστε να μειώνουν τα κόστη τους. Έτσι, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν άλλη μία ευκαιρία ως συνεργάτες των μεγαλύτερων εταιρειών.

Η μικρή επιχείρηση θα πρέπει, βελτιώνοντας το μάρκετινγκ της, να επιδιώξει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Σημαντικό ρόλο σε μία τέτοια απόφαση, μπορεί να παίξει το ίντερνετ μάρκετινγκ, μία πρακτική ιδιαίτερα φθηνή και αποτελεσματική.

Μόνο επιθετικά λοιπόν, μπορεί να κερδίσει κανείς την άνιση μάχη με την οικονομική κρίση και να διαμορφώσει αυ τός το μέλλον της δικής του μικρής επιχείρησης.

Πηγή: «ΕΠΙΧΕΙΡΩ στην Καλαμαριά», Μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο του Δήμου Καλαμαριάς

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: